0
Kundvagn
Det finns inte fler produkter i din varukorg

Gratis frakt

När du handlar för över 800kr

Frakt

Från 19kr!

Skickas

Inom 24-48h

Leveranstid

Från 1-2 arbetsdagar

Faktura

30 dagar kostnadsfritt!

Returrätt

30 dagar

Trygg E-handel

Med SVEA

Fullständiga villkor här

01. Om Outlet365

Företaget har sitt säte i Malmö. Företagets postadress är BOX 5323, 200 72 Malmö, 365 Trading Group AB org.nr 559219-1588.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till vår kundservice med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

02. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundservice.

03. Leverans

Vi erbjuder våra kunder flexibla leveranskostnader från 29 kr beroende på orderns storlek. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Under helgdagar och kommersiella dagar så som jul och black friday är det högt tryck på leveranser. Vi gör självklart alltid vårt bästa för att du ska få ditt paket i tid men det är många faktorer som skall samspela och många som vi inte kan råda över. Vi reserverar oss för eventuellt längre leveranstider under nämnda och liknande perioder.

Fri frakt gäller ej på tyngre varor över 7kg. Vid försening av leverans har du som kund rätt att få din leveranskostnad justerad till en kostnad motsvarande den faktiska leveranstiden.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta vår kundservice.

04. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Fri frakt gäller för priset på fraktalternativ "standard" ej "snabb" eller "express" om denna finns tillgänglig för vald/valda produkt/produkter.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

05. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Hos Outlet365 har du däremot hela 30 dagars ångerrätt!

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till vår kundservice. Vi ger dig vidare instruktioner till vilken adress du skickar returen. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter mottagandet av paketet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 

06. Garanti

Vad behöver man göra när man fått sin beställning levererad? Samtliga våra varor lämnar lagret med förpackningen i utmärkt skick.

Först måste du kontrollera att antalet mottagna paket motsvarar antalet skickade. Inspektera sedan varje paket utanpå och kolla noggrant efter tecken på stötar, sprickor, skadade lådor, poststämplar eller övriga tecken som kan väcka misstankar om att godset är skadat. Du måste antingen på papper eller digitalt underteckna fraktsedel (PDA) där det står ”PAKET TILL SYNES ILLABEHANDLAT”, ifall sådana tecken finns. Om du inte undertecknar paketet som ”TILL SYNES ILLABEHANDLAT” och uppvisar senare bilder på tydliga skador på paketet, kommer detta leda till att ärendet avvisas automatiskt.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden, det täcker alltså som endast eventuella tillverkningsfel som produkten kan ha. Det innebär att det inte gäller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende. Outlet365.se har 1 års garanti från och med leveransdatum förutom vissa produkter där garantitiden har angetts i produktbeskrivningen. Garantin gäller inte om fel orsakas av missbruk, manipulering, fel spänning, fel installation eller slitage. När det gäller datorprodukter täcker inte garantin borttagning av virus, programvaruåterställning, hårddisk ominstallation efter formatering. Garantin gäller heller inte om någon detalj av garantin eller inköpsbeviset ändras, ersätts eller om identifikationsnumret eller garantiprodukten manipuleras eller repareras utan förhandstillstånd av teknisk service.

Uppladdningsbara batterier har endast 3 månaders garanti. Bläckpatroner, förbrukningsartiklar, datamedia, tonerkassetter, förbrukningsartiklar har endast 60 dagars uppackningsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige. Orderbekräftelsen är garantibeviset är som du fick via e-post. Tillverkarna kan ha utökade garantitid, för mer information besök respektive tillverkarens webbplats.
Vad kan jag göra vid problem? (Trasig under transport, fel vara, några varor saknas, delar saknas) Du har upp till 5 kalenderdagar på dig från och med att godset levererats för att rapportera en händelse genom länken ”Kontakta oss”.
Du måste ge en så utförlig och detaljerad förklaring som möjligt. Du måste också bifoga efterfrågade bilder på varan och vad klagomålet handlar om.

Garantin täcker farbiksfel dock absolut inte nötning eller felanvänding. Vi återbetalar endast pengar som betalats för varor med fabriksfel, så du ska vara noggrann med vad som redan vid leverans visar tecken på nötning eller stötningar. Vid skada på förpackning eller klistermärken återbetalas inte hela varuvärdet. Det är upp till dig som kund att emballera godset som återsänds i en extra kartonglåda för att inte nöta på varan.

I vilka fall kommer vi inte att återbetala 100 % av produktens värde? - Om produkten visar tydliga tecken på felanvändning, omotiverade skador eller anländer i dåligt skick; - Om produkten returneras utan förpackning, med skadad förpackning eller med transportetiketter som gör förpackningen oanvändbar kommer 50 % av varans värde dras av; samt - Om produkten returneras och det saknas delar eller tillbehör, eller om beskrivningen av skadan inte stämmer, kommer varan inte att återbetalas. Mycket viktigt: Inga återbetalningar görs för varor som returneras till oss och som inte är defekta eller som har oriktiga skadebeskrivningar. Dessa kommer lagras i vårt lager och du kommer få ett meddelande. Du kommer ha 7 dagar, räknat från mottagandet av meddelandet, för att bekräfta om du vill att varorna ska skickas tillbaka till ditt lager efter att du har betalat för fraktkostnaderna. Om vi inte tar emot någon bekräftelse eller betalning inom 7 dagar kommer varorna förstöras i en återvinningscentral. Under inga omständigheter kommer Outlet365.se att acceptera något som helst anspråk på varorna.

Skador som orsakats av oaktsamhet, stötar, felaktig användning, manipulering, fel spänning eller installation, eller slitage och användning täcks inte. - När det gäller IT-produkter täcker garantin inte virusborttagning, programåterställning efter virus eller ominstallation av hårddiskar efter formatering.

07. Vad händer om en beställning inte plockas upp?

För försändelser som ej är utlösta debiteras en avgift på 250 kr inklusive moms (600kr vid större produkter såsom TV, möbler m.m.) för att täcka Outlet365.se:s transport- och administrationskostnader.

08. Reklamation & klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

8.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till vår kundservice där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

09. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

10. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Produkter som är märkta med "Refurbished" är produkter som säljs till ett lägre pris pga brister av olika slag. Outlet365 kan inte specificera exakta brister på produkterna. Alla köp med denna märkning görs således på eget bevåg. Mer info finns angivet på produktsidan.

11. Information om cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

12. Personuppgifter

Genom att handla hos Outlet365 accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Outlet365 är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

12.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

12.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

12.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

12.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

12.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: SVEA Ekonomi.

12.4.2 Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord, DPD, UPS, GLS, TNT.

12.4.3 Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

12.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

12.6 Rätt till rättelse 

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

12.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

12.8 Ansvarig för dataskydd

Outlet365 är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

12.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

13. Ändringar till de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

14. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

15. Reklamationsrätt

Du som kund har 3 års reklamationsrätt efter att ha mottagit varan enligt Konsumentköplagen gällande fabrikationsfel. Du kan läsa mer om din reklamationsrätt på konsumentverket.se. Reklamationsrätten gäller endast för privatpersoner och inte företag. Om varan skulle vara transportskadad eller fellevererad står vi för all kostnad för att åtgärda felet. Om produkten du har fått är fel så rekommenderar vi att du kontaktar oss. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med en lösning. Det krävs att du sparar kvittot och kollinr för spårning. Om vi inte lyckas ersätta defekta produkten med en ny produkt eller liknande produkt kommer vi att att återbetala dig. Vid retur skall varan emballeras på ett bra sätt så att varan inte kan komma till skada. Outlet365.se följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN). Om ärendet inte löser sig enligt dina krav efter att du har varit i kontakt med vår kundservice, så kan du kontakta ARN som avgör ärendet och fattar beslut som en rekommendation enligt lag som Outlet365.se kommer att följa. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ARN: https://www.arn.se Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

16. Betalningsvillkor SVEA

Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Outlet365.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%. Allmänna villkor Standardiserad


Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.